Thursday 21 July 2011

Berbudi sungguh... =)

Assalamualaikum....

Hari ini aku jumpa seorang pegawai yang berbudi sungguh *tangan kat dada, mata ke atas*
Aku sik tauk la sama ada ya mmg salah aku
atau
nya agik angin kus-kus masa aku temu ngan nya
Teguran dan layanan yang nya gunakan agak kasaq bagi aku.

Satu
Officer: Kenak sik isik? (sepatutnya bahagian yang xda berkenaan dgn nya pun)
aku: errrr
Officer: susah ilak ka mok isik!
aku: *gulp*

Dua
Officer: Kenak ada duak igek?
aku: cdak mmg mintak duak salinan
Officer: kenak cdak mintak duak salinan?!
aku: *gulp* (asal aku gik kenak anok)

pelik la, bukannya aku sengaja mok polah borang ya duak salinan. Sik kan la aku mok frame salinan ya kat rumah gik nak?

Tiga
*officer belek borang aku*
Officer: pahal la kau tuk berat ilak!

dalam hati dah macam kenak bom jak.. Nasib bait bomba dah awal-awal sedia dalam hati..

Selepas jak abis uruskan aku, nya terus keluar pia jak... Macam orang marah. -_-"

Benda tuk bukan aku sengaja mok kongsi, cuma nak sama-sama beringat. Supaya aku sik mengulangi benda yang sama. Apa salahnya kita berik teguran yang membina daripada nait angin sesuka hati. Aku sik tauk la samada nya memang ada masalah atau nya memang pia. Aku harap nya cuma pia hari tuk jak. Apa salahnya cakap bagus-bagus kenak aku sik isik benda ya. Sepatutnya nya berik contoh yang baik sebab nya merupakan salah seorang anggota penting dalam masyarakat. Dan sik salah mun mok maniskan muka temu ngan orang daripada polah muka serius. Mun aku bena-bena sakit, mmg makin sakit nangga muka orang masam ngan aku.
Sori mun aku byk berleter kali tuk

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...