Saturday 17 December 2011

Syukur enough?

Assalamualaikum peeps =P

Lama dah rasanya tak meluah perasaan kat sini.. Nak kata sibuk, hmmm... Tak tau la... Salah sendiri rasanya kerana tak pandai mengurus masa.. Hmm... Minggu depan dan depan mungkin lebih sibuk rasanya. Alahai... urusan dunia ni memang tak pernah habis-habis.. Ingatkan makin berkurang, tapi makin bertambah-tambah...

Teringat semalam, masa nak pergi solat jumaat jalan kaki dengan Helmi. Mulut aku ni tak henti-henti merungut...

"cubalah ada kenderaan sendiri"

"cubalah aku kat tempat aku sendiri, mesti aku tak perlu susah-susah macam ni"

dan macam-macam lagi......

Masa lalu kat sebuah jalan yang tak berturap, tiba-tiba ada sebuah kereta meluru dengan pantas tak mempedulikan kami yang tengah berjalan kaki kat tepi. Habis kami terkena percikan lopak air yang melalui kereta tersebut. Lepas tu, aku cuma terdiam melayan perasaan. Helmi tak henti-henti menenangkan aku.

Pagi tadi...

Baru sahaja lepas mandi, ternampak Azu tengah berdiri macam melayan perasaan kat pintu belakang sambil memandang ke bangunan yang sedang dalam perjalanan. Menyedari aku sendang berdiri kat belakang, tiba-tiba dia bersuara..

"Kau patut bersyukur dapat berdiri stabil kat sini, cuba tengok pekerja tu"

Pada tika itu, pekerja itu sedang mengimbangi diri atas rangka kayu sambil membawa sekeping papan. Rangka kayu tu nampak macam senang mereput.

Terfikir balik.. Ish3... Macam mana la aku nak menjadi golongan yang sedikit ni... Sikit-sikit dah merungut =|

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...