Sunday 4 April 2021

Mungkin saja..

 Assalamualaikum, peeps..

Nak bercakap pasal apa ea?

Antara topik-topik hidup yang popular untuk umur-umur macam aku ni ialah berkeluarga a.k.a kahwin..

yeap.. topik yang aku langsung tak nak sentuh bertahun ni.. tak tahu nak cakap tak kisah ke macam malas nak tengok masa depan.. 

Ada ke yang tak nak mulakan hidup berkeluarga? haha.. Susah nak jawab soalan ni.. Banyak persoalan yang akan timbul.. meh aku cakap satu-satu.. ni cuma pemikiran aku okay..

Pertama

Jodoh.. haaa... ni antara benda yang penting.. nak kata aku ni tak suka orang, ada je, tapi orang yang tak minat kot.. maklumlah orang yg kurang rupa tak macam orang lain.. haha.. dan nak pilih calon bukannya senang, macam-macam kriteria.. yg part ni aku rasa korang lagi arif kot.. 


Kedua

Sosioekonomi.. yeap.. benda ni antara yang  sangat-sangat buat aku tak nak berfikir pasal kahwin ni.. Orang akan kata " kau kan bekerja elok je, kenapa nak insecure", "kahwin bawak rezeki", bla bla bla.. yeap aku tak nafikan benda tu semua tapi bagi aku biarlah aku stabil sendiri dulu, dengan taraf aku sekadar pekerja kontrak ni, bila-bila je boleh abis.. aku tak nak la nanti bila dah mula jaga anak orang, aku takda pendapatan yang secure.. aku dah jumpa banyak sangat benda yang berlaku depan mata.. kadang-kadang benda macam ni buat aku rasa macam bagus tak yah kahwin kalau last-last menyusahkan pasangan dan keluarga. bagi aku biarlah stabil dulu, paling kurang pun aku dapat kerja yang stabil or dapat permanent status. 


Ketiga

Emosi.. benda ni mungkin remeh bagi sesetangah orang, tapi bukan bagi aku.. aku boleh katakan emosi aku ni mungkin kurang sihat. Aku ni sensitif banyak dan mungkin banyak orang yang tak akan dapat tahan dengan aku.. Bertambah lagi dengan trauma-trauma yang aku hadapi dalam beberapa tahun ni.. aku boleh katakan unpredictable.. Not really a typical rilek la bro type of person..

and I dont feel I am a good guy

Kadang-kadang rasa ketinggalan apabila kebanyakan kawan dulu sekarang ni dah settle down..

Haih.. ucapan cliche.. belom jodoh kot.. mungkin kena suruh perempuan yang pinangkan aku kot.. haha



Ok.. Sign-out


-Suffi-

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...