Saturday 18 December 2010

I got my hands on bowling...

Assalamualaikum and hye!!

Sebenarnya minggu ni kami ada Asasi Intersport.. Dalam sukan ini, kami telah dibahagi kepada 4 clans. Ceh, aku cerita macam cerita naruto pulak... hehehe.. Kuning, Merah, Biru dan Hijau yang telah dijenamakan semula mengikut nama pahlawan.. Nak tau tak apa tema untuk intersport ni?

Riadhah Towards Ibadah
OK tak? hehe.. Aku masuk rumah kuning kali ni.. Kalau dulu aku blue eagle, sekarang yellow Rentap.. "Agi idup, agi ngelaban". Tau tak aku ambik sukan ape? ah?xtau? tipu eaa.. kat atas kan dah gitau.. Yup, aku masuk double men bowling.. Macam x caya je coz aku x pernah sentuh bola boling pun sebelum ni .. boling padang tu ada la.. X caya? alah, xkan la aku nak tipu pulak.. serius.. hehehe..

Untuk membiasakan diri, aku pun cadang la nak cube2 dulu.. Ahad lepas, aku, Aff, Rahmat, Anis, Abid dan Ir pun ingat nak try2 main dulu.. Sampai je kat sana, masih tutup rupenye.. Then, kami gerak ke Cempaka untuk lunch.. Habis tu, kami balik semula ke tempat boling tapi malangnya x dapat digunakan atas masalah2 teknikal... Malam tu, kami pun pergi balik ke sana tapi x semua ikut.. Aku pun letakkan tangan aku atas bola boling untuk kali pertama.. haha.. lawak jugaklah aku sebab macam orang baru pernah tgk boling .. Habis tu, kami pun pergi makan sebelum balik.. Selepas hantar Abid ngan Anis, aku dan rahmat je tinggal dalam kereta.. ingat nak terus pergi meeting.. semasa nak gerak tetiba je *gedebak*.. kami dua pun cemas giler time tu... ter-eksiden secara x sengaja.. Nasib baik xda apa2.. Selepas tu, kami dua pun pergi meeting untuk sport walaupun sangat lambat.. Mintak maaf byk2 kat Hasan ngan yang lain....

Pertandingan boling dimulakan dengan liga selama 3 hari.. Sepanjang liga aku dan Abid x menang.. Salah aku jugak..  tak pandai main boling tapi berlagak macam tahu... Mcm2 teknik aku belajar dari kawan2 aku... walaupun masih jugak lari ke longkang.. Aku jugak belajar something.. Aku patut bersyukur sebab teammate aku x pernah nak gantikan aku walaupun ada orang yang lebih layak.. Mereka tetap percaya ngan aku.. terharu aku.. mereka tetap bagi sokongan padu dan tak pernah buat aku rasa down.. Sebelum tu, nak tau x sapa teammate boling aku? ada peruzz, abid, michelle, tania, phyllis.. Aku rasa bersalah sebab terus menerus menunjukkan prestasi kurang baik..

Last game aku, aku benar2 tekad buat yang terbaik dan bawak markah untuk kumpulan aku.. Aku harap2 aku dan Abid menang.. Alhamdulillah, akhirnya aku ngan Abid menang last game.. Nasib bait Abid byk sumbang points.. Kami dua menang tipis dengan beza tiga points je dengan biru.. Secara kolektifnya, kumpulan kuning dapat no. 3.. Hari ni, selepas lawatan ke fakulti medik, kami pun meneruskan final antara merah dan hijau.. Setelah pertarungan sengit, kumpulah merah berjaya meraih gelaran johan boling.. Walaupun tiring tapi interesting.. =]

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...