Wednesday 6 May 2009

Few days tuk...

Beberapa macam hari tuk macam2 yang benda yang aku mok cerita,
Hari jumaat hari ya, kamek orang segroup bak kata orang datang sekolah polah study group.. Mula2, kamek orang ingat mok polah cara perbentangan tapi rasanya bila2 pun sik habis. Lepas ya, kmk orang tukar kepada bentuk perbincangan kumpulan yang lebih berkesan. Ya lah, mun dirik pun.. bila mok polah revision. Ada juak kmk orang kongsi kisah2 mistik yang pernah terjadi. Tiba2, malam ya aku ditelefon oleh no aku sendiri pukul 3 pagi... disturbing aku ingat mula2. Tiba2 aku tengok rupanya gambar aku kat ruang caller coz aku letak gambar sendirik kat no contact aku.. apa gik? mok dijawab. Mun nya tiru suara aku kelak kang naya... Menakutkan... aku rasa ya perkara biasa berlaku kat phone siapa2 tapi janganlah tengah2 malam. Ikutkan hati rasa mok baling jak telefon ya, buat aku lemah semangat jak. Fuh!!

Hi5 Emoticon

Hari sabtu ya ada latihan kawad kaki, of courselah dah keesokan hari ya bertanding. 2 jam oii... ya baruk kawad kaki jak. Memang jadi ikan kering aku... ya belum engkah garam gik, baruk jadi ikan masin. Tapi bagus juak, bak kata orang menyihatkan badan. Pada hari bertanding, kmk orang kena datang stadium sebelum 6.30 pagi.. Lepas ya berkawad. Yang lawaknya, aku salah dengar command utama.. nya suruh pusing kanan aku pusing kiri.... Ya pun coz telinga aku berdengung sebab selesema ngan command ya memang sik berapa jelas. Command yang paling lawak ialah masa keluar baris... semua blur coz semua bagi tabik hormat tapi kmk orang terus pusing kiri... komander kmk orang terus double tabik coz terblur ilak ngan command ya .

Hi5 Emoticon

Hari isnin, macam biasa la.. tugas rasmi aku minggu tuk jaga blok B - blok guru and bilik2 khas.. lepas ya, pergi perhimpunan awal pagi.. tapi pagi tuk kmk orang diberi ceramah oleh pegawai polis perhubungan sekolah kmk orang... aku pun ada dengar beberapa seksyen kesalahan berkaitan kegiatan jenayah remaja. Aku pun sik tauk apa nak jadi ngan remaja kinek tuk yang makin menjadi-jadi. Ada yang suka tunjuk lagak kuat and matang ambik dadah, gam , hisap rokok, mencuri, and ugut macam lah benda ya sidak akan guna mok carik kerja kelak. Pening2...

Hari selasa, pagi macam biasa... tugas rasmi aku minggu tuk. Lepas ya aku pergi kelas Bio. Waktu kelas add math & math (coz diajar cikgu yang sama), kmk orang belajar lebih advance topik coz ya merupakan topik2 terakhir sebelum syllabus math & add math habis... Terkejut juak aku dengar.. X lamak gik add math ngan math tinggal revision jak. Lepas ya kelas sivik, belajar trentang empati dan perikemanusiaan. Cikgu minta kmk orang berlakon and diberi 10-15 minit jak mok sedia semua skrip or storyboard.. Kmk orang dapat tema kebakaran.. Apa gik, goreng jak. Kumpulan aku terdiri daripada aku, faikar, tira, qis, esah, ummi, ling fong, yee ling, yin yi & ting ting. Kisah kmk orang macam tuk, ada sepasang suami isteri tinggal ngan dua orang anak. Pada suatu hari, anak2 mereka ngan kawannya main bunga api pada malam raya. Masa ya, suami isteri ya agik polah kuih. Tiba2, bunga api ya nyuruh hangus. Then, jiran telefon suami isteri tuk ngan bomba and tiba2 jak bomba datang (macam x berapa mok logik jak). Tetiba jak entah2 dari sini datangnya bomba ya. Lupa mok madah yang kontinjen sekolah kmk orang mewakili Sibu dah pergi Mukah hari tuk(selasa). So, aku rasa sunyi sikitlah coz banyak kenalan aku yang ikut. Pada petangnya, aku terkejut coz salah sorang jiran belakang rumah aku meninggal dunia coz lemas kat sungai belakang rumah aku ya. Marilah kita sama2 sedekahkan Al Fatihah kepadanya.

Hari Rabu (hari tuklah), mula2 ada kelas chemistry. Polah experiment, lamak dah sik sentuh benda2 macam tuk. Happy lah jawabnya. Lepas ya ada kelas agama.. belajar hal perkahwinan: tanggungjawab & talak... Banyaklah persoalan yang diutarakan.. Waktu EST, aku dengar yang cikgu kmk orang akan ditukar pada minggu depan. Rasa mok bantah jak. Aku dah serasi ngan cikgu ya lah...

Sampai tuk jak hari tuk...
Wassalam

1 comment:

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...