Tuesday 5 October 2010

Coretan Buat Sahabat

Sahabatku,
Dulu kita bersua selalu,
Bersama-sama selalu,
Bagai isi dengan kuku,
Menempuh hidup yang penuh berliku,
Membuatku tersenyum selalu,
Nasihat setiap waktu,
Selalu mentarbiyahku,
Agar aku menjadi aku..

Namun begitu,
Segala-galanya sudah berubah,
Tiada lagi tawa seperti dulu,
Kau menghilang tanpa sepatah kata,
Aku hanya mampu melihatmu dari jauh,
Sambil mengenang kenangan yang dulu,
Mengubahku kepada bukan diriku,
Sakit hati dan menjauhi dirimu,
Senyuman palsu sentiasa bertatah di wajahku,
ketawa palsu menjadi luahanku..

Oh sahabatku,
Jelaskan padaku,
Apa salahku,
Jelaskanlah padaku,
Agar aku tidak menjadi begitu.
Agar menjadi tarbiyahmu kepadaku,
Agar tidak menjadi begitu.
Atas semua yang pernah berlaku,
Maafkanlah aku sahabatku,
Kerana semuanya salahku...

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...