Saturday 18 June 2011

Cinta?

Assalamualaikum...

khilafku,
terlalu asyik dengan perasaanku,
komen di statusmu,
conteng di dindingmu,
'like' semua statusmu,
biar jariku penat menekan tetikus,
kongsi semua kegemaranku denganmu,
lagu-lagu dikongsi didindingmu,

maafkan aku,
andainya perbuatanku melalaikan kau,
sekaligus melalaikan hatiku,
dari mengingati cinta Agung,
cinta yang sering kita abaikan,
sedangkan orang mukmin mengejar cinta yang agung itu

 
aku sedar,
aku hanya memburu cinta hina
yang disamarkan seperti cinta suci,
oleh bisikan nafsu yang sering
menarik hatiku jauh dari mengingati Ilahi

Astaghfirullah,
layakkah aku untuk cintaMu ya Allah,
sedang selama ini aku jarang mengingatiMu
ya Allah,
ampunilah segala dosaku,
aku hanya manusia yang lemah
manusia yang lupa
pada bai'ahku dahulu
bawalah aku kepada cintaMu
kudamba cintaMu


*Andai si dia jodoh yang ditentukan kepadaku, biarkanlah perhubungan itu nanti dimulai dan mengikut syariat agar mendapat reda Ilahi. Sekiranya dia bukan jodohku, mungkin Allah telah menetapkan yang terbaik untuk kami... Sesungguhnya Allah merupakan sebaik-baik perancang =D

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...