Friday 26 February 2010

Event: Selamat Menyambut Maulidur Rasul

Hari ini hari jumaat... Hehe... Hari tuk seluruh umat Islam menyambut Sambutan Maulidur Rasul..Macam2 aktiviti yg diadakan termasuklah mengadakan perarakan.. Tahun tuk, walaupun dah x bersama sekolah agik.. Aku insist mok pergi belarak juak.. Mula2 riya, aku ingat mok masuk kontinjen sekolah lamak aku, tapi tahun tuk xda hantar kontinjen.. So, aku pun ekot la kontinjen dak bapak aku jak..hurm..aku juz temu ngan Azhar n Hayat jak waktu event tuk.. tahun tuk, venue perarakan Maulidur Rasul untuk bandar Sibu ditetapkan seperti duak tahun lepas iaitu di Dataran Sibu.. Usually event tuk diadakan di Masjid Besar Sibu.. Event tuk bermula seawal 6.30 pagi.. Tahun tuk perarakan melalui Jalan Pulau, Jalan Morshidi Sidek, Jalan Ramin, Jalan Kampung Nyabor, Jalan Tun Abang Haji Openg, Jalan Awang Ramli Amit, Jalan Masjid, Jalan Kampung Datuk n the last one Jalan Bujang Suntong sebelum masok semula ke Dataran Sibu..

suasana di dataran..

Pentas Utama



semasa di kampung Nyabor
road to Jln Awg Ramli Amit


free sunquick to quench thirst
selepas perarakan

Lagu tuk kawan aku yg promote ngan aku... Liriknya menyentuh hati.. Thanks cupcake 4 sharing...




No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...