Monday 22 February 2010

Melunas Rindu

Well... Malam tadik aku dapt juak menghabiskan sebuah buku untuk dibaca... Nama bukunya.. jeng jeng jeng... hoho.. mual-mula aku ingat buku ya macam novel biasa.. memandangkan malam tadik aku boring ilak n xda mood mok on9.. aku tgk la mun ada buku pakei baca.. Akhirnya Melunas Rindu karya Hartini Hamzah yang aku baca..

Novel ini mengisahkan kehidupan Fuad/Joshua/Abd Halim yang telah kehilangan adiknya, Sofia.. Fuad tinggal bersama Pak Mail ngan Mak Mah setelah meninggalkan keluarganya. Dia juga telah dijadikan guru sandaran oleh cikgu Abas.. Semasa mengajar di sekolah tersebut, Fuad telah berkenalan dengan  Farhana, ketua panitia bahasa Inggeris di sekolah tersebut. Fuad dan Farhana berkawan rapat sejak itu. Pada masa yang sama, Fuad sedang mencari kubur ibunya yg dikhabarkan meninggal semasa melahirkannya. Setelah jauh mencari, akhirnya dia mengetahui bahawa ibunya masih hidup. Pada suatu hari, ibu Farhana jatuh sakit dan Fuad telah mengikutinya hingga ke Kuantan. Semasa di hospital, Fuad terlihat kad pesakit mak Farhana.. Yang mengejutkan, nama ibu Farhana sama dengan nama ibunya yang hilang.. Dengan pertolongan apaknya, ibu Farhana disahkan sebagai ibu kandung Fuad . Akhirnya, keluarga mereka bersatu kembali.

Wei..aku dah polah sinopsis cerita dah tuk... hahaha.. Bagus aku publish buku gik pas tuk.. Hoho... Sak simok tido awal aku malam tadik semata-mata mok ngabis buku ya.. haha

Tuk la cover depan buku ya, tapi ni lain ckit covernya.. yang komsas punya ya xda pulak gambar fuad ngan Farhana kat depan ya.. tapi isinya tetap sama la... I recommended it..haha

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...