Tuesday 15 September 2009

=.=''

Tuk juz apa yg terlintas je ye...
Sekiranya ada kebetulan jangan tersinggung ye...




It's about kecil hati a.k.a merajuk...
I know setiap orang tidak lari daripada melakukan kesilapan.. dan juga menyakitkan hati orang lain dalam sedar atau tidak...( bukannya pengsan ye)

Kadang2, setelah kita secara sengaja @ tidak menyakitkan hati seseorang.. usually, orang yang mudah terguris akan terasa sangat sedih.. di situlah kita kena memainkan peranan untuk merapatkan semula hubungan yg mula merenggang... kita hendaklah sabar dalam usaha untuk membetulkan hubungan yg mula renggang ini.. walaupun bagi kita perkara tu remeh-temeh .. namun, pandangan setiap orang bagi sesuatu perkara adalah berbeza..

Oleh itu, kalau kita mendapati seseorang itu kecil hati, jangan mudah terasa dan merajuk sama... hal ini kadang2 mmg boleh selesai sendiri, tp bila hati dah dikuasa perasaan sakit hati atau tawar hati... hal ini boleh melarat.. Oleh itu kita kena bagi masa kepada mereka untuk merawat semula luka di hati mereka dan berfikir semula tentang tindakan mereka...

Benci-membenci merupakan racun dalam ukhuwah.. ada sesetengah kita yg membenci seseorang lain lalu melakukan apa sahaja untuk menjatuhkan orang yg dibenci.. contohnya, mengkhabarkan kesalahannya, fitnah, dan macam2 lagi cara... sometimes, saya pun heran bagaimana seseorang boleh bermusuhan sampai bertahun2.. temu saja, jelingan2 tajam mula timbul.. then, wujud puak2.... sampai ada yg sanggup merancang mengenakan satu sama lain... Kita sepatutnya cuba untuk bertegur sapa antara satu sama lain... Lebih baik mulakan dgn salam..

That's all for the time being...

Salam Ukhuwah

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...