Friday 5 June 2009

Buddy....

buddy or BFFL?

Sebelum tuk memanglah aku seem macam sik berapa percaya ilak pasal kawan karib tuk or BFFL.Ya semua kerana pengalaman yg boleh aku katakan pahitlah.
Aku pernah ada buddy yg dua tahun lebih tua dari aku. Memang terlalu rapat ilak. Dah nama buddy, memanglah rapat oowh.. tp selepas nya masuk sekolah menengah, nya macam anggap aku a little kid , he seem like menjauhi aku, maybe bcoz of my childish character (small heart aku). Tapi kinek tuk dah ok balit dah.

Aku juak ada first friend that i made in primary school. But since masuk darjah empat. Kmk duak seem to quarrel & telah mewujudkan kepuakan dalam kelas. Miak kecik tuk ng mcm2. Aku harap nya maafkan semua persengketaan kmk duak. Ya serba sedikit tentang kisah pahit akutentang masalah dalam persahabatan.

Ada juak kawan karib aku sejak tadika, mmemang sama kelas sejak tadika.. I called him Iin. But, masa darjah empat, nya mok pindah huhuhu... Memang pertemuan dan perpisahan sik dapat dipisahkan.. Nya merupakan antara my best buddylah

Now,aku cerita hal kawan aku kinek tuk. Boleh aku katakan banyak perkara manis aku ngan kwn2 since aku masuk sekolah menengah. Kawan2 memang ada character2 yg tersendiri. Geng2 rapat aku: Faikar,Tira,Esah,Ummi,Qis. and sik lupak juak Afif. haha.. sikda aku lupak ngan kau, lupak juaklah. Sidak ng rapat ngan aku, berkongsi suka dan duka. Pernah aku tension habis hal tugas umum aku hari ya. Sidak sanggup tolong aku walaupun sidak pun buzy waktu ya. Ada juak dak lain yang memang rapat ngan aku juak seperti Kath (saingan kuat sejak f.1, invincible.. hahaha), Era, Ana, Ati, Syida, Ting-ting, Yin yi, Mang Chiu, Sie Kuen, Yee ling, Xiang Yun, Su ling, Lok ing,Da Siang, Siew Ling, Robin, Chong Ing, Kang Chiang, Chris, Lubon... . Sik lupak juak ngan geng2 sekolah yg lain( mok aku taip juak ka nama, boleh full 1 page klak). Ada juak kawan rapat yg aku kenal dr kwn rapat aku. Tauk2 sendirilah. Ada juak kenalan rapat dr internet.

Macam2 karakter kawan aku... ada yg joker, ada yg pemanas, ada yg menyibuk, ada yg menyakitkan, ada yg care, ada yg ceria.. masa mula2 dolok memanglah susah mok adapt myself to the situation...I juz can say help me help me..I am going to be crazy Tapi sekarang tuk aku dapat adapt myself and baruk aku tauk betapa pentingnya kawan kepada aku, I tried to be friendly.. BUt sometimes, I cannot be too friendly... Its my problem...When I am too worry or something meddling in my mind.. I can be very what people say macam nak makan orang jak..

Actually, I seem to be like singa yg lapar to someone yg sik kenal aku..tapi aku sebenarnya memang mok rapat ngan orang asalkan jgn terlalu annoying... coz my patience has a limit... ha ha ha.. It's rarely happens nowadays rather than past times...

Moral of the story is: don't be too annoying and be friendly

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...