Tuesday 30 August 2011

=)

Assalamualaikum peeps...

Hari ni dah masuk hari ke-29 ramadhan... InsyaAllah petang ni atau petang esok, bulan yang penuh dengan keberkatan ini akan meninggalkan kita. Jom muhasabah kembali apa yang kita dah buat sepanjang ramadhan ni.. Tak sangka cepat betul masa berlalu, dirasakan baru semalam ramadhan bermula tetapi sudah hampir ke penghujungnya..

Tapi nak ingatkan diri sekejap...
Walaupun ramadhan sudah berlalu, janganlah apa yg diajar kepada kita sepanjang ramadhan ini pun 'berlalu' sekali. Biarlah ramadhan meninggalkan kesan kepada diri kita ke arah yang lebih baik.. Misalnya sekiranya kita berjaya memupuk rasa sabar sepanjang ramadhan ni, jangan jadikan berakhirnya ramadhan ni sebagai pemecah benteng kesabaran... Biarkan benteng ini terus utuh berdiri dalam diri kita.. Semoga diri kita akan terus istiqamah.. InsyaAllah =)

Semalam heboh pasal ticker, dalam kehebohan tersebut sempat terbaca satu status dari kawan..
En. hati: nampak gayanya, pengajian kat universiti ramadhan ni dah nak habis. Saya harap kamu  berdua masih berkawan baik walaupun selepas tamat pengajian tahun ni.
iman: baiklah sir, saya akan cuba pimpin teman saya ni.
nafsu: hehe. kite tgk la nnt macam mana. Semoga perubahan saya ni akan berkekalan sehingga pengajian akan datang.
En. hati: kalau mcm tu bagus la. Saya pun senang kalau kamu berdua sentiasa bersama. Saya doakan kamu bersama hingga ke akhir hayat.
iman dan nafsu: baik sir!!!

Seandainya esok ditakdirkan raya.. SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI.. Minta maaf sabab byk buat silap dan salah...
Seandainya esok masih ramadhan.. SELAMAT MENERUSKAN BER-RAMADHAN.. Jangan lupa berpuasa pulak nanti... Tapi tetap juak nak mintak maaf sebab byk silap dan salah..


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...