Monday 13 April 2009

Event : Majlis Tadarus Al-Quran 2009

Pada 1 - 3 april dolok, Majlis tadarus al-Quran peringkat Sibu diadakan di SK Sentosa Sibu. Sekolah aku hantar kontinjen bertanding kat sia. Aku ngan Amanina, Noraishah and Noriana merupakan wakil untuk pertandingan kuiz agama. Aku, Noraishah ngan Amanina memang pernah masuk kuiz tuk tahun lepas bersama ngan Hirman tapi kmk orang dapat no.3

Hari pertama ada saringan untuk kuiz agama. Kuiz agama merangkumi sukatan ting.1 hingga ting.5. Dahlah untuk saringan aku x sempat belajar. Nervous oi..

Hi5 Emoticon

Masa menjawab soalan, aku rasa takut mun x dpt ke peringkat akhir. Soalannya ada yang senang dan ada yang susah. Tapi tentang pengetahuan am memang aku x tauk langsung. hu3. Tapi alhamdulillah aku dapat jawab semua soalan. Tapi x tauk betul kah sik jawapan aku.

Hi5 Emoticon

Selepas habis saringan sementara tunggu keputusan, kmk orang minta kebenaran untuk keluar coz maok tengok kumpulan nasyid sekolah membuat persembahan. Regain balit semangat aku. Lepas ya, kmk orang dipanggil untuk mendengar keputusan saringan. Masa menunggu ya, aku asyik pandang muka ustazah. Kot-kot mun sik masok akhir. Menakutkan....... Tiba2, aku dpt tauk yang kmk orang dapat masuk akhir. Yeahhh!!! Rasa nak melompat pun ada juak.hehe

Hi5 Emoticon

Lepas ya, aku jumpa dgn rakan yang lain kat dewan. Kmk orang sarapan seketika.Lepas ya, kmk orang (kumpulan kuiz) pergi Pizza Hut. Hui! sedapnya tp x terabis aku mok makan semua coz aku dah kenyang.

Hi5 Emoticon

keesokan harinya, awal pagi gìk aku dah belajar. Kuiz ya start pukul 8.30 pia. Kali tuk, kuiz ya berbentuk soal jawab. Dahlah aku ada batuk, bilik ya guna full aircon gik. Aku minum hampir tiga botol air mineral sepanjang kuiz ya. Ya pun aku terpaksa minta ekstra dr Amanina ngan Azhar. Thanks Azhar and Amanina... hehe

Hi5 Emoticon

Mun x, batuk x henti2 lah jawabnya. Kuiz habis lebih kurang pukul 12.00 tgh harì. Kmk orang dpt no. 2. Alhamdulillah.. Lepas ya, Kmk orang pun pulang ke sekolah. Tujuh orang jak dalam sigek bas. Luas dan selesanya.

Hari terakhir MTQ cuma berlangsung kat dewan terbuka. Dari pagi kmk orang berkumpul kat sia. Dapat sijil dan hadiah oo.. mun menang dapat wang tunai ooo. Wah! $$$$

Yalah pengalaman aku masa Majlis Tadarus al-Quran peringkat Sibu 2009.

Peringkat negeri Sarawak juak akan diadakan di Sibu. Sekolah aku merupakan salah satu venue untuk MTQ peringkat negeri.













klik-klik

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...