Wednesday 8 April 2009

Kem Bulan Sabit Merah 2009

Tahun tuk kem diadakan waktu cuti pertengahan penggal 1 dolok

Best!! Bawa beg macam nak pergi rombongan


Aku jadi ajk, tukang jaga peserta


Ajk diberi nama samaran yg pelik lagi ajaib untuk menberi cabaran kepada peserta (tapi nama samaran aku sik pernah orang ingat T.T)


Nama-nama Ajk yg disamarkan:


-Baby Ariel


-Mr Nostradamus


-Cegatan Silara


-Ms Turbulence


-Ms Panges Gendot

-Ms Aquarius


-MS Shintaro Ikeada


-Von Aquachuppy


-Mr Karburator


-Putera Hanamichi


-Ms Sapphire


-Ms Schera


-Ms Libranius Aquinius


-Ms Vilgoris


-Miz Aries



Ada juga yang turut membantu secara sukarela, Nash, Fairul, Shah, Zim. Thanks!


Mun nak cerita satu-satu nang panjang:





Hari 1


Bangun pagi awal ilak, semangat kot! nak bercakap, tiba-tiba perasan yang suara hilang (sebab sakit tekak). Huh! Memang merana x dapat nak menjerit kuat2. Datang kat sekolah terus mendaftar, sempat jadi model pendaftaran gik ya. Lepas ya, semua ahli dibahagi kepada empat kumpulan: Cicak, Orang Utan, Gajah dan Anjing. Lepas ya, ahli buat aktiviti kumpulan: polah bendera, diberi amanah dan polah presentation. Habis ya, semua pergi Bilik kuliah dengar ceramah daripada Cikgu Jamali.


Then, time for lunch and pray


Lepas lunch, aku tolong AJK yang lain polah halangan untuk aktiviti halangan komander..First, polah longkang. Kmk orang macam petani kat sawah jak, dahlah baju semua jadi warna coklat coz main lumpur (sempat buat rawatan mandi lumpur gik ya) . Lepas ya macam-macam halangan gik yang kmk orang polah.


Pada waktu malam, yang muslim pergi surau untuk sembahyang. Sebagai pengisian rohani, kmk orang baca Yaasin diketuai oleh Putera Hanamichi. Lepas ya, aku pergi ke pusat AJK and rest dengan AJK yang lain. Sementara ahli lain agik dengar ceramah, kmk orang sempat buat drama spontan gik ya. Lawak bebenar.



Lepas ya, kmk orang buat kuiz tentang IHL. After that, he..he.. buat permainan Burung Hantu. Seram gak..


Hi5 Emoticon


Lepas ahli tidur, semua AJK polah mesyuarat untuk bincang tentang aktiviti keesokkan harinya. Selepas ya, buat emergency call, panggil semua ahli supaya bangun. Then, zzzzzz.....



Hari 2


Selepas bangun dan buat semua perkara yang perlu dilakukan awal pagi, kmk orang buat latihan kawad kaki. Aku pun terpaksa (tapi ikhlas) untuk beri command tapi sekejap je coz ajaran x menjadi and suara aku dah tinggal suku2 jak. Nasib baik ketua komander, Ms Sapphire sanggup berkorban suara untuk melatih kadet2. Sepatutnya bagi hadiah nobel ngan nya. He..he.. Selepas ya, time for breakfast.



Lepas ya, hehe.. Aktiviti Treasure Hunt. Pada mulanya aku malas nak terlibat. First, aku dgn Shah jaga dewan. Then, aku pergi melawat checkpoint2 and sempat tolong Kak Cegatan and Ms Vilgoris jadi penunggu gua.



Habis ya, time for lunch and pray


Lepas rehat, ada AJK yang siapkan halangan komander and semua AJK dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk jaga checkpoint2. Aku jadi penjaga permainan 'Spider Web'. Permainan ya mengambil masa sampei aku hampir tertidur kat bawah pokok tunggu orang. Letih coz x cukup tidur.






Pada malam ya, kmk orang jemput Abg Faizal untuk membuat pengisian antara waktu Maghrib dan Isyak. Abg Faizal berceramah tentang anak yang soleh. Aku memang suka dengar ceramah. Best!

Selepas ya, time for dinner. Kmk orang buat Candle light dinner. Romantik kalik jak rupa. Makan ala-ala macam kat hotel jak. Lepas ya, ada persembahan dari kumpulan-kumpulan. Ada yang berlagu, ada yang menari poco-poco. Ada juak sesi bertukar-tukar hadiah. Sik lupak juak ngan anugerah prince & princess serta anugerah pakaian glamor.
Habis ya, semua ahli pergi zzzzz..... Ajk berkumpul di pusat gerakan. Cheh! Mula-mula, semua cakap besar padah yang dirik pun x akan tidur. Buat macam-macam aktiviti, bercakap, melukis. Tapi, akhirnya semua tidur. zzzzzz....





Hari 3


Pagi ya memang bersemangat, tiba-tiba Putera Hanamichi bagi idea mok makan tumpik ngan cucur. Hui! sedap bunyi sampei meleleh air liur. Lepas ya, aku dan beberapa orang pergi pasar beli barang makanan.


Lepas pulang ke sekolah, kmk orang pun mulakan operasi buat cucur dan tumpik tapi akhirnya disudahkan oleh Kak Cegatan dan Putera Hanamichi. Pada masa yang sama, ada upacara penyampaian hadiah. Then, ada permainan pecah-pecah belon. Aku pun masuk sekali tapi rasa mok pengsan coz permainan ya memerlukan stamina yang tinggi.


Lepas ya, kmk orang makan-makan and tanpa disedari kem BSMM 2009 telah pun tamat. Habis buat pembersihan, kmk orang pun bersurai.


That's all. Wassalam


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...