Sunday 12 April 2009

Lu pikirlah sendiri: Cita-cita

Semua orang asyik tanyak apa cita-cita aku...

Aku pun dah fikir dalam-dalam hal ya.

Sebenarnya mun diikutkan hati aku, aku mok jadi macam-macam.

Tapi aku tuk bukannya macam NARUTO, boleh guna TEKNIK PEMBAHAGI BAYANG.

Mun boleh kan best.



Mun gik kecik dolok, aku akan jawab CIKGU coz ya adalah pekerjaan yang mulia untuk memberi ilmu kepada orang lain. Tapi, mun aku mengajar orang, orang ya akan menjadi x paham. Yang peliknya aku jadi makin paham. WEIRD!!!



Tapi, aku dah fikir balik semua abilities and minat aku. Aku lebih minat bidang kedoktoran. Lagipun DOKTOR ya juak merupakan pekerjaan yang mulia kerana kita dapat membantu seseorang untuk sembuh. Lagipun aku ada basic dalam pertolongan cemas. Dah hampir 8 tahun aku masuk BSMM ( tapi x berapa berpengalamanlah, hehe). Aku sedang berusaha untuk memperbaiki semua keputusan aku agar dapat mengejar cita-cita aku.



Ni tauk aku dapat jadi doktor berpengalaman. Amin. Lepas ya, aku dapat tolong ajar and kongsi pengalaman ngan doktor yang lain. Tercapai juak my first ambition kelak. Ceh! Sik salah mun mok berangan nak.



Bayangkan apa yang kita akan achieve dalam masa 10 tahun akan datang. Memang macam maok capai semua jak. Tapi jangan angan-angan MAT JENIN jak. Belum apa-apa dah berangan ilak sampei jatuh pokok dari pokok kepala.. ehh kelapa. ..

Ya jak untuk hari tuk



Wassalam

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...