Saturday 18 April 2009

Event : Muafakat membawa Berkat

Hari tuk memang BEST ilak
Sekolah aku ada polah Hari Muafakat untuk cikgu2 jumpa ngan ibu bapa mok ceria pasal disiplin anak2 sidak.
Aku datang sejak pukul 6.30 gik
memang bersemangat

Hi5 Emoticon

Aku jadi AJK makanan
Mula2, aku ingat kmk orang akan masak.
Aku bayangkan.....
Aku tuk dahlah sik pandei masak, mun mok jadi chef assistant agiklah korup
Boleh kecoh majlis sekolah mun nangga makanan hangit jadi hidangan utama.
Heeeeee....... mengerikan
Mun setakat polah fast food or simple food boleh lah..
Mun lebih dari ya boleh blah la

Nasib baiklah cikgu guna khidmat katering bukannya hikmat katering
mun ada hikmat katering kan best,
tunjuk jari jak dah sedia
Pasya mun ada walimatul urus, juz guna hikmat katering..
sik perlu guna duit juz buat magik. hehe

Awal pagi ya aku jadi pendaftaran,
sekejap jak coz banyak pengawas belum datang
Bak kata cikgu,
"mok potong gaji sidak semua"
Best sebenarnya jadi pendaftaran, coz juz duduk jak selama 4 jam 30 minit
ya pun mun kau tahan duduk.
Pasya makanan pun sampei,
lalulah kmk orang berjaja seluruh sekolah, rupa jak senang,
tapi bak kata aku "berat mata memandang, berat agik tangan orang mok tolong"
hahaha..
Best la, ada sikit pengalaman dalam berdagang,
bezanya juz kmk orang x kutip duit.

Banyak kenal ngan pengawas sesi petang,
ya lah. dah sebelum tuk aku x kenal.
Adalah beberapa orang yang aku dah berkenalan.
ya lah namanya MUAFAKAT MEMBAWA BERKAT

Masa muafakat ya, cikgu puji juaklah.
Tapi aku rasa aku belum cemerlang ilak

Hi5 Emoticon

Aku perlu improve dengan mendadak dalam 7 bulan tuk..
Mun aku mok keputusan yang cemerlang dalam SPM
Ada juak cikgu yang risau aku ambik banyak ilak KK
Aku rasa terharu coz banyak cikgu concern pasal aku
KK ya aku ambik banyak2 coz aku mok learning in fun

Aku bolah katakan " I have a very good time today"
Tapi penat tu memang x dapat dielakkan,
Mun aku x pandei penat
ya bukan manusia namanya
Muafakat habis pukul 11.30 pagi pia.

Memang banyak aku mok tulis sebenarnya,
aku pun banyak nyanyi hari tuk..
Tapi lepas tuk kira2 pukul 2 pia,
aku ada latihan kawad berduri selama 2 jam
KAWAD KAKI lah
2 minggu gik mok pertandingan.

Baruk aku ingat,
aku ditawar untuk bahas,
ambik jaklah
tapi pertandingannya minggu depan
apa2 pun aku belum sedia.
Semoga aku tabah macam INTAN. hahaha

Wassalam

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...